Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mera manga

Vår lilla lurvtuffs är en riktig gottegris. Han vet precis var godiset finns och så sitter han nedanför hyllan och ser gullig ut och hoppar upp i bland för att titta på dem och visa att han vill ha. Han gjorde så även när det var slut och då såg han ut ungefär som att "de har ju funnits här, jag vet det. " :)
Snön som kom i helgen tycker han också om. Det var mycket spring i benen på honom när jag var ute på morgonpromenaden med honom i lördags. Det var mycket blötsnö som fastnade runt benen och under magen på honom och det var ju mindre kul att ta bort, men det är härligt med lite snö i alla fall. Första snön är alltid mysig. Har börjat få lite julkänsla tack vare snön, men det tar nog ett tag till innan den kommer på allvar.

Köpte vad jag trodde var de sista delarna av Fushigi Yuugi i fredags och kunde inte låta bli att tjuvkolla lite i slutet. Det var lite konstigt slut så jag tyckte att det måste finnas mer och kollade på SF-bokhandelsn hemsida. Det finns fyra delar till och när jag tänker efter så har jag ju sett dem på Lagergrens. Ska gå dit nån dag och köpa nästa del. Måste ju veta hur det slutar. Jag har verkligen fastnat i den här serien, slukar den och läser så mycket det bara går. Kommer nästan vara lite synd när det är slut sen. Gillar hennes (Yuu Watase) stil och story väldigt mycket. Har hittat en till serie jag också vill läsa. Hittade nåt av Ken Akamatsu som skrivit Love Hina också. Kul när man hittar mer av författare som man redan gillar. Tror det var nån serie av Clamp som jag också var lite nyfiken på. Det finns ju hur mycket manga som helst att välja på.  

Har ritat lite mer också. Det går så där, men jag tror att jag börjar få till det. Lite grann i alla fall. Det ser fortfarande mycket snyggare ut i huvudet än vad det gör på papperet men om jag bara tar mig tid och har lite tålamod så tror jag att det kommer bli bra. Köpte en trämodell med rörliga leder så det blir lite lättare att få till kroppen som man vill, men det är fortfarande lite svårt. Händer är jag helt hopplös på, det måste jag jobba med. Jag funderar på att köpa ett lite större block att rita i, då blir det kanske lättare att rita helfigurer. Lägger in en till bild som jag gjort som jag faktiskt är riktigt nöjd med.


                                     

Kommentarer
Postat av: Lina

härlig blogg du har. Här kommer ja titta in igen! :)

2007-11-05 @ 21:29:20
URL: http://ninninusens.blogg.se
Postat av: Lina

Va skoj! *lägger till dig bland mina favoriter* :P

2007-11-06 @ 18:17:15
URL: http://ninninusens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0