Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Helgen

Nu är jag äntligen klar med tröjan! Det har ju krånglat lite, så nu är det väldigt skönt att den äntligen är färdig. Jag har sytt ihop alla bitarna och nu ser det ut som en tröja :) Kragen blev väl inte riktigt som den skulle men det blev bra ändå. Jag är ganska nöjd som klarat av det, jag har ju bara stickat halsdukar tidigare. Nu vågar jag mig nog på att försöka sticka nåt annat också. 


                                           

Har varit riktigt duktig i helgen. Förutom stickningen så har jag även gjort lingonsylt och lingondricka.  Vi har haft fulla frysen med lingon och nu har jag äntligen gjort nåt av dem. De tar upp mycket plats nu också, men inte riktigt lika mycket som tidigare.  Mamma tog en burk sylt och vi ska höra lite med de andra om de också vill ha. Det blev väldigt mycket och vi kommer inte äta upp allt själva.

Hyrt film har jag också gjort, tillsammans med syrran och en kompis. Vi hade tänkt gå och fika innan vi hyrde filmen men det gick inte. Det var ju stängt överallt. Varför stänger ett fik klockan 18.00 en lördagkväll? Det är ju då man vill gå ut och göra sånt.
Filmen vi hyrde var Step up. Den var jättebra och jag blev väldigt danssugen när vi såg den :) Den handlar om en kille som vandaliserar en konstskola med sina kompisar. Som straff får han att göra samhällstjänst på skolan och ska jobba som vaktmästare typ. En av tjejerna som går på skolan behöver en partner till sitt dansnummer och han ställer upp, men de är båda väldigt olika så det blir lite krångel mellan dem.
En mycket bra film som jag ska se igen. De var så himla duktiga på att dansa, jag vill också kunna dansa så där.

Nu har vi spelat klart Shenmue II också. Det är nästan synd att det är slut nu för det har varit så roligt och spännande att spela. Jag har inte spelat så mycket tv-spel men det här är helt klart favoriten, både det här och det första spelet. Måste hitta nåt liknande att spela.
Det måste komma ett tredje spel för det slutar så konstigt. Mitt i handlingen. Har fått veta vem den mystiska flickan är, eller i alla fall lite grann om henne och nu verkar det vara nån gammal kinesisk legend som ska uppfyllas. Riktigt spännande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0