Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inspiration

Nu har jag läst ut Kärleksbarnet av Deirdre Purcell. Det har tagit lite tid eftersom jag mest hållit på med stickningen, men den blev ju klar förra helgen så jag har läst ganska mycket i veckan. Fast nåt kärleksbarn hittade då inte jag i den boken. De skulle ha behållit originaltiteln istället som är Francey. Den passar mycket bättre eftersom det är honom det handlar om.
Det har som sagt gått lite trögt, men det är en bra bok. I alla fall jag sympatiserade lite med huvukaraktären samtidigt som man kunde bli lite irriterad när han gjorde nåt som man inte ville. Men han kom i alla fall på vad det var för kvinna han var förälskad i mot slutet så det löste sig ju till det bästa och blev som jag ville.
Jag hittade en till bok av samma författare på biblioteket, Genom eld och vatten, som jag tänkte att låna nån gång sen och så hittade jag den i bokhyllan i morse när jag skulle ta nåt nytt att läsa :)

Jag har kommit igång med mitt skrivande nu. Inspirationen flödar. Härligt att jag vet vad jag ska skriva nu. Vet ju ganska bra vad som ska hända, men nu kan jag få det papper också. Har kommit på lite till en andra del också, men jag måste ju få klart den här först. Men det måste nästan bli en till eftersom den här kommer sluta som den gör. Vi får se hur det går. Det är i alla fall kul att skriva på den. Det kommer bli bra det här. Har ingen aning om hur lågn den kommer bli, det är så svårt att veta i förväg. Jag vet ju knappt vad som ska hända när jag börjar på en berättelse, kommer på det lite eftersom jag skriver. Brukar komma på en del när jag sover också, och det har jag gjort även den här gången. Och när jag var ute på promenader och fantiserar lite. Så nu har jag bra med inspiration för att skriva. Får se hur länge det håller i sig den här gången. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0