Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jobb och middag

Har hört Matchbox Twentys nya låt på radio. Jättekul att de spelas där igen. Var länge sen jag hörde Rob Thomas, hade hoppats på nån mer singel från honom, men det är ju ännu bättre att Matchbox Twenty är tillbaka. Det har jag längtat efter. Skivan + en dvd finns på cdon. Ännu en skiva att lägga till önskelistan :)

Har jobbat lite i veckan. I tisdags och idag. Det har varit jättekul att få komma tillbaka även om det bara är för ett par dagar. Ska jobba en dag nästa vecka också. Har haft lite ont i fötterna och varit ganska trött när jag kommit hem eftersom jag står och går så mycket på jobbet. Har varit lite småstressigt när det kommit klasser eftersom det blir allting på en gång, men det har ändå gått bra. Idag har jag varit helt själv hela dagen och bortsett från en liten miss i mosre så har det flytit på bra.
I tisdags blev det mest att flytta runt massa böcker i hyllorna eftersom vi (jag) tog ut alla fantasyböcker på barn och satte det i en egen avdelning. Det höll med mig jobb ett tag, det tar lite längre tid än man tror.
Idag har jag mest skyltat bland böckerna. Det har också tagit tid, men det har inte varit så mycket annat att göra. Kom bara en klass och så var det så bra väder idag så det var inte så mycket folk. Men det är både bra och dåligt.
Nästa tisdag ska jag också vara själv, men det blir nog bara ett par timmar tror jag. Blir det hela dan så går det ju också. Jag kan ju ringa om jag behöver hjälp.

Blev ganska stressigt idag eftersom vi bjöd hans familj på middag. Jag kom hem bara en timme innan de kom kom hit. Han hade börjat lite med maten när jag kom hem men vi hann ändå inte bli klara, fast det gjorde inget. Det som tog tid var kycklingen, att skära den i bitar och steka den. Allt annat gick ganska fort.
Blev lite nervös eftersom jag blev osäker på om det skulle bli bra fast vi gjort det förut, men det blev bra. De tyckte det var jättegott. Och efterätten blev också lyckan fast jag fick lite problem med den. Som tur var så gjorde jag den igår så jag kunde stressa upp mig över den då :) Det blev choklad mousse i chokladformar och det var lite pillrigt att få till formarna, men det gick i alla fall. Och det blev jättegott. Ska göra det nån fler gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0