Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Luleå

Var till Luleå i helgen. Jag har inte varit där förut. Eller, jag har varit i utkanten av stan nån gång när vi tävlat och så har jag åkt igenom, men jag har aldrig varit in i själva stan. Inte vad jag vet i alla fall. Så det var kul att komma dit och se hur det ser ut.
Det var väldigt många som åkte med samma buss som oss. Det var fullsatt, vi fick de sista två platserna men kunde inte sitta tillsammans. Men ganska månag klev av efter vägen och från Piteå kunde vi sitta tillsammans. Det var lite roligare.
Hans kusin mötte oss när vi kom fram och guidade oss runt stan på lördagen. Det blev mest att vi kollade runt, ingen av oss skulle ha nåt speciellt, men det var kul att se hur det såg ut i alla fall. Fanns ju många affären att kolla in. Skulle vara kul att fara dit igen och stanna lite längre. Gå på stan lite mer och kanske göra nåt annat också.
Men en sak köpte vi i alla fall, en liten leopardgecko. Den är jättesöt :) Jag hade aldrig trott att jag skulle gå med på att köpa en ödla, men nu gjorde jag det. Den är redan lite tam, och det är ju bra. Jag har hållit i den två gånger nu.
Vi åkte hem på lördagskvällen och det var ingen rolig resa. Det var några Piteåbor som åkte med och det var några riktigt fulla idioter måste jag säga. Det var högljudda och störande och väldigt jobbiga. Som tur var klev de av i Piteå så vi slapp dem efter det. Då blev det väldigt lugnt och tyst.
Det var kul att komma iväg, men nu är det härligt att vara hemma igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0