Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Trafikdårar

Jag är en moraltant när det gäller trafiken. Man ska sitta fastspänd när man kör/åker bil och man ska följa hastighetsskyltarna, de finns uppe av en anledning. Och så är det ju bra om man har lite vanligt allmänt trafikvett, vilket många saknar i den här stan.
Idag blev jag omkörd precis före trafikljusen. Visade inte att han skulle byta fil eller nåt utan han tränger sig bara före mig. Det är ju väldigt bra på ett sånt ställe. På vägen hem var det en kvinna och en liten hund som nödvändigtvis skulle ut på vägen precis framför mig, coh det kom bilar från båda hållen. Man kan ju tycka att hon borde vara rädd om hunden i alla fall.

Det finns många exempel.
För inte så länge sen blev vi omkörda av en lastbil som skulle tränga sig in mellan oss och bilen framför fast den egentligen inte rymdes. Vi var tvugna att sakta ner så att det skulle gå.
En annan gång mötter jag av två bilar bredvid varandra. Den ena skulle förmodligen köra om men hann inte. JAg kände vinddraget från bilen osm var närmast mig och det hade inte behövts mycket för att det skulle smälla.
Och så finns det ju dom som kör om två efter varandra också, Det är inte heller så smart.
Det bästa är väl när man kör om flera lastbilar på rad och sen ska svänga precis framför lastbilen. Det måste vara väldigt uppskattat av lastbilschauffören.

För att inte tala om övergånsställena. Det är lite "komiskt", för en del stannar där de inte alls ska/behöver stanna, medan de flesta struntar helt i att stanna fast de ska det. Och det är extra roligt på vintern när det är halt ute och man ska över ett övergånsställe och bilen börjar köra/rulla medan man är mitt på. Det är lite obehagligt ibland.

Oj, vad långt det blev :) Det finns mycket mer att haka upp sig på, men jag tror jag slutar här. Har fått avreagera mig lite nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0