Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fiskelycka och Nora Roberts

Var i stugan i helgen och hjälpte hans morföräldrar att göra vinter. Det var en hel del som skulle göras och det tog längre tid än jag trott. Men det var trevligt att vara där, det är mysigt där. Nästa sommr får vi åka tillbaka igen.
Vi hann med en liten fisketur också. Tycker inte riktigt om båten eftersom den är så... låg får man väl säga. Våran båt är mycket djupare så det känns säkrare att sitta i den.
I alla fall så fick vi ganska mycket fisk. Jag drog upp fyra stycken, en ganska stor gädda och tre aborrar, två av dem var väldigt stora och den tredje var lite mindre. Jag blev jättenöjd. Förra gången vi var ut fick jag inte nånting alls.
Det var en trevlig helg. Vi hade inte med oss nåt att läsa eller spel eller nånting, men vi överlevde ändå :)

Igår kväll när vi kom hem satte jag mig genast framför tvn. Femman visade en film, Angel's Fall ,som är efter en bok av min favoritförfattare, Nora Roberts. Måste ju se den :) Spelade in den så jag kan se dem igen. Det har blivit fyra filmer och jag ska ha allihop. Nästa söndag ska de visa Montana Sky och det är en av mina favoriter så den har jag ganska höga förväntningar på. Har velat se den som film ända sen jag läste den första gången. Men jag tror att det blir bra. Sen har det också blivit film av Carolina Moon och Blue Smoke, tror jag, Jag minns inte säkert men jag har för mig det. De måste jag också spela in.
Tänkt nu om de kunde komma på vilka underbara filmer det skulle bli av Ädelstenstrilogin. De vill jag verkligen se som filmer. Förhoppningsvis kommer det sen. Man kan ju hoppas i alla fall. De har ju gjort några filmer på hennes böcker nu så har man tur så kommer det fler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0