Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fortsätter sticka

Nu är jag klar med halsduken. Det har gått riktigt bra. Jag har inte vetat hur man avslutar tidigare eftersom jag aldrig gjort det, men mamma visade mig så jag klarade av det helt själv den här gången :) Men tyvärr så fick jag ändå lite problem på slutet när jag skulle fästa trådarna, det blev ett hål.... Fick lite panik, men jag lyckades lösa det och nu är halsduken riktigt fin, även om den inte blev riktigt så lång som jag hade tänkt mig

Nu har jag ett nytt projekt på gång. Har fastnat i det här med att sticka verkar det som. Det bor nog en lite tant i mig som tycker om att sticka och virka :)
Kollade igenom Allers-tidningar och hittade några saker som jag vill göra. En av dem är en jättesöt liten tröja. sjömanstypen och ganska lättstickad. Men även där har jag fått lära mig nåt nytt, att slätsticka och sticka avigt. Det går bra, men jag har fått ta upp lite och börja om. Råkade sticka ett varv för mycket på två ställen, men det är lätt att glömma  bort sig när man måste räkna varven. Men gör jag likadant på framstycket sen så blir det nog inga problem. Ska bli kul att se hur det ser ut sen när det är klart. Skulle vilja göra nån fler tröja sen om det går bra med den här.
Har hittat en sjal och en väska som jag också vill göra, men då blir det att virka. Jag gjorde en sjal för ett par år sen, men jag minns inte vad jag har gjort av den. Det blev bra i alla fall, minns jag.

Jag har drömt om stickningen på nätterna, speciellt om tröjan. Har drömt att jag gjor den i olika varianter och färger och har nästan haft svårt att somna på grund av det :)
Men nu är jag faktiskt lite less efter att ha stickat nästan konstant i ca 2 veckor. Ska ta en liten paus och vara lite mer social istället. :)

Kommentarer
Postat av: laaaarsson

jaa det är jättemysigt och kulatt sticka ju :D

2007-09-14 @ 21:16:28
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Lola

nu hittade jag bloggen igen äntligen! Tappade bort adressen. vad mycket du skriver! sticka är kul, jag har också gjort en halsduk =0) Den är iofs ganska stickig. Nä, jag får spara din adress nu så jag hittar tillbaka.

2007-09-16 @ 01:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0