Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lat

Jag har blivit jättelat. Eller lat och lat, men jag känner mig lite trött nästan hela tiden. Jag får sova några timmar längre än min sambo som måste upp vid sextiden och ändå orkar jag knappt kliva upp om morgnarna. Brukar ställa väckaren på 8.30 men oftast kommer jag inte upp förrän vid tidigast 9.30. Idag klev jag upp kl 10 men bara för att jag kände mig tvungen, igår hann klockan bli halv 11. Jag vet inte varför det blivit så. Jag går inte och lägger mig särskilt sent men ändå är jag jättetrött på morgnarna.
Orkar inte göra så mycket på dagarna heller. Skulle ha städat idag, men jag tror jag lämnar det till imorgon istället. Har plockat undan lite i alla fall. Igår var jag duktig och städade och bakade lite och sånt hela dagen men då fick jag ju lite hjälp.
Är nästan klar med stickningen, ska bara köpa ett nystan till och sen är det inte mycket kvar. Ska gå på stan med syrran om ett tag men jag skulle lika gärna kunna lägga mig och sova en stund. Sitter och gäspar lite nu.
Var ut med hunden efter frukosten men annars har hag bara suttit i soffan hela dagen. Det blir man väl i och för sig inte piggare av. Jag kanske skulle försöka ta upp mina långpromenader igen. Komma ut och få lite frisk luft. Fast jag går ju med hunden tre gånger om dagen också, även om det inte blir så långt.
Nä, jag tror jag ska och blunda lite i soffan medan jag väntar på att syrran ska ringa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0