Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Montana Sky

Igår visade de Montana Sky på femman och självklart spelade jag in den. Det är ju en film som jag måste ha, precis som med de andra av Nora Roberts. Det är två kvar och nästa blir Blue Smoke. Det var väldigt lätt att lista ut mördaren i den boken, så vi får se hur det blir på film.

Montana Sky är som sagt en av mina favoriter av Roberts och den första boken jag läste av henne. Jag hade ju ganska höga förväntningar på den och jag blev faktiskt lite besviken. Det var så mycket i boken som inte kom med, men den var helt okej ändå. Jag kommer se den igen. Men jag saknade förhållandet mellan Lily och Adam lite, helt plötsligt skulle de gifta sig och så hade det var kul att se turerna mellan Willa och Ben lite mer. Och så banden mellan systrarna. Där tycker jag också att de tagit bort lite fö rmycket. 
Men filmerna är ju bara ca 1.5 timmar eller nåt sånt och då måste ju en hel del bort. De har följt boken bra ändå. Vissa saker hade de ju ändrat lite på, men der äv väl för att det ska funegra bättre i filmen eftersom de tagit bort en del av det som hänt i sammanhanget.
Jag kunde inte låta bli att jämföra lite med boken. Fast det gör man ju annars också. Gjorde samma sak med Angel's Fall, men inte lika mycket som nu tror jag. Men ja, jag är nog ganska nöjd ändå. Ska ta och läsa boken nån dag så att jag får vara med om det jag saknade i filmen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0