Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

En månad kvar

Då har ännu en vecka passerat och äntligen är det helg igen. Jag behöver helg. Det har egentligen inte varit så tugnt i veckan, men jag har sovit lite för lite och varit ganska trött. Konstigt nog så verkar det som att jag jobbar bättre då. Ibland i alla fall. De senaste dagarna har det gått fortare än jag trodde att det skulle göra. Men när man är trött så gör man väl bara och tänker inte så mycket på klockan och sånt.
Igår var jag nog extra trött för jag var så förvirrad på eftermiddagen. Min hjärna hade tagit semester.  Jag kunde inte minnas om jag tagit den korridoren och visste knappt vilket häll jag kom ifrån. När jag kom tillbaka idag så blev jag lite tvärosäker på vilken våning jag hade slutat på, kanske tog samma två gånger.

Men annars har det gått bra. jag har kört lite bil i veckan och inte den lilla skruttbilen utan den stora firmabilen och forden. Den stora firmabilen är betydligt roligare att köra än den lilla, men jag har alltid så problem med att hitta dragläget på den bilen så jag håller på att åka rakt in i huset. Så jag kör med handbromsen och gasar ordentligt tills jag tror att det är bra och försöker köra :) Min favoritbil är nog forden. Jag tror den är härligast att köra.
Slutar jobba om en månad. Har redan varit där i 3.5 månader. tiden har verkligne gått fort där. Jag tycker jag började nyss samtidigt som det känns att jag varit där ett tag. Det har varit kul även om det ibland har varit väldigt stressigt och det är fortfarande svårt gå och sova tid på kvällarna så att man inte ska vara så trött när man ska upp på morgnarna.

Om en månad flyttar vi. jag börjar känna mig nervös. Vi har hur mycket som helst kvar att packa ner, jag har inte bestämt nån tid för nycklarna. Vi ska flytta ut i nånstans. Men det ordnar sig. Det kommer bli bra. Jag ska ta och stoppa ner lite i helgen har jag tänkt och så måste jag verkligen ta och rensa bland alla papper och under bordet.
En månad kommer gå jättefort och så står vi där och ska plötsligt lämna allt. Och så ska jag börja utbildningen mitt i flytten. Vi får se hur det går.

Stackars vovven sitter i bädden bredvid mig och gnäller. Han har varit till veterinären. Han har fått ett sår på hornhinnan och ska då ögondropper i  ungefär en vecka. Han har fått en halskrage också och den tycker han inte alls om. Han försöker klia sig i ögat och försöker få av kragen.
När han hade fåtti sig dropparna och på med kragen så fick vi gå hem och det ville han inte alls. Han bara la sig ner och vägrade gå. Jag vet inte om det beror på dropparna eller om han tycker att kragen är pinsam. Eller så tror han att han blir straffad för nåt. Jag vet inte. Jag var i alla fall tvungen att bära honom hem. Han vägrade röra sig. Tur att han är liten, men han väger ju en hel del ändå.
Jag ska fara tillbaka med honom på tisdag så att hon får titta på ögat igen. Jag hoppas att det är bättre då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0