Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Host host

Nu har jag hostat mig igenom dagarna ända sen i onsdags och jag är ganska less på det. Fast jag är ju less på att vara sjuk överhuvudtaget. Har fått ont i magmusklerna av allt hostande. Och halsen blir inte så mycket bättrte heller. Trodde att jag skulle bli bättre under helgen, men det blev jag inte. Har varit hemma idag också och är sjukskriven hela veckan. Det känns skönt att få vila upp sig så att jag förhoppningsvis blir frisk nån gång, men jag vill ju egentligen jobba. Har ju bara den här veckan kvar nu. Men jag ska gå på jobbet på fredag och ha med mig lite fika. Vill ju träffa dem igen innan jag slutar. Jag hoppas i alla fall att jag blir frisk innan skolan börjar. Känns inte så kul om man skulle sitta där och hjosta sig igenom föreläsningarna. Men det skulle nog inte gå så bra, jag tror de skulle lessna på mig och vilja kasta ut mig genom fönstret eller nåt. För det är ju inte direkt diskreta hostningar. Jag hostar så mycket att jag knappt får nån luft ibland. Och när jag väl börjat hosta så kan det vara lite svårt att sluta.
Jag fick utskrivet en hostmedicin idag som ska vara bättre än den jag hade innan. Det hoppas jag för den smakar i alla fall sämre. Men jag har ju svårt fö all hostmedicin. Jag kan inte ta det utan att grimasera och hurvas. Det går inte. Jag är nog lite kul att se på när jag står där och försöker få  mig det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0