Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Stackars liten

Var på återbesök hos veterinären idag. Det hade inte gått så bra som vi hade hoppats. Såret har knappt läkt alls och han får dras med den där kragen och dropparna ett tag till. Vi kan ta av honom kragen om vi lindar sporrarna på honom, men kragen måste ändå vara kvar ett tag till eftersom ögat är så irriterat. Tycker så synd om lillkillen. Vi fick ett nytt recxept att hämta ut även om det är ganska mycket droppar kvar i flaskan, men vi ska fortsätta åtminstone två veckor till så vi kanske behöver den andra också. Ska träffa veterinären igen då och då hoppas jag verkligen att det blivit bättre. Men hon sa att det kunde ta tid. Det är ett ganska stort och djupt sår. Jag hoppas bara att han blir bra igen.
Det är tur att vi har K:s mamma som kan ta hand om honom i veckan medan vi jobbar. Nästa veckär han ledig och då kan han ta hand om vår lilla vovve.
Han har i alla fall vant sig vid kragen nu och är inte lika kinkig som i början. Det gick jättebra när vi gick en liten sväng på stan med honom idag. Men han verkar less på att få nåt droppat i ögonen. Det förstår jag, det skulle nog jag också bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0