Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Det hemska seminariet

Vi hade det hemska seminariet igår. Det hemska seminariet som faktiskt inte var så hemskt.
Vi träffades ju nåra timmar innan för att gå igenom frågorna och det var ganska många som kom. Det var bra för jag kände mig ganska nollställd innan, men efteråt så kändes det som att jag hade lite koll i alla fall. Men jag såg fortfarande inte fram emot seminariet.
Det första han säger när vi börjar är att vi ska sitta i smågrupper och diskutera frågorna. Det var ju bra planerat av mig :) Men det var i alla fall bra att vi hade gått igenom det innan för jag vet inte om jag hade bidragit så mycket till diskutionen annars.
Det gick ganska bra när vi gick igenom frågorna med läraren sen också. Jag pratade till och med på seminariet! Det gör jag typ aldrig. För jag vågar inte. Men jag överlevde utan nåra men så jag kanske vågar prata lite mer sen också.
Jag måste lära mig det där, jag är jättedålig på det. Det är inte så att jag inte har nåt att säga (eller ibland är det så), men andra brukar säga saker mycket bättre än jag så jag sitter bara och lyssnar och så vågar jag som sagt inte säga nåt.  I smågrupper går det bra, då kan jag prata lite men inte på föreläsningarna/seminarierna. Fast det är jag ju inte ensam om.
Nästa seminarium är på torsdag och det oroar jag mig inte för.  Då kommer vi också att sitta och diskutera frågor, men en helt annan typ. Då handlar det om etik. Håller på at läsa en bok om det nu och så har vi fått några scenariobaserade frågor som vi ska utgå från sen. Det kan nog bli ganska intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0