Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Helgen

Jag kanske ska poängtera att det här var en dröm, så att folk inte tror att vi är hur som helst.
Vi har en bokhylla som är uppdelad i rutor och i drömmen så hade vi tagit bort en sån där skiljevägg så att det blev en rektangel istället för en fyrkant. Där förvarade vi ödlan bland spån och hö. Vi hade såna där dörrar i plats som man har till gamla skivspelarskåp. Men de där dörrarna var inte tillräckligt breda så det blev lite mellanrum på sidorna där ödlan kunde ta sig ut. Och den smet hela tiden och jagade mig. Den var betydligt större än den är i verkligheten, och var väl drygt 30 centimeter tror jag. Dern skule bita mig fötterna och sånt där och ville itne lämna mig ifred. Det spelade ingen roll hur många gånger jag bar tillbaka den, den kom ut igen ändå.  Jag sa åt den att gå tillbaka och så hoppade hunden in där istället. Men jag ville ju inte ha den där så jag sa åt den att komma ut. Den hoppade ut och landade på den stackars ödlan som låg i hundbädden.
Det här var som sagt bara en dröm, och tur är väl det för det var ltie kaos.

Helgens deltävling av melodifestivalen var mer eller mindre katastrof, tycker jag. Det var abra en låt som var bra, och det vsr BWO. Den blev bättre och bättre ju mer man lyssnade på den, men de andra var inget vidare. Den där uppp och hoppa-låten var också mer eller mindre som ett skämt och jag undrar vilka det var som röstade på den. Fattar inte att den kom till Globen. Det kommer inte gå bra för den där. Men tänk om den gör det, och det blir den låten vi skickar till finalen, de kommer väl skratta åt oss då. Jag hoppas att det blir bättre  nästa lördag, för det var verkligen inte mycket att hurra för den här gången.

Men nåt hade vi att fira i alla fall. Vi har varit ihop i 1.5 år nu. Det har gått jättefort, men ändå tycker vi båda två att det känns som att vi har varit tillsammans längre. Och det säger vi väl nån gång då och då också. Men det är så härligt att känna så. Vi hör ihop vi två.
Vi åt jättegod middag, ungstekt lax med gräddsås. Det är så jäkla gott och det går inte misslyckas med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0