Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Love Hina

Nu har jag äntligen läst ut den här serien. Jag lånade de sista tre delarna idag och började läsa så fort jag kom hem igen. De är ganska snabblästa och det händer ju en hel del även om det blev lite tjatigt mot slutet,. Tjuvkikade lite i sista delen en gång när jag var på Bokia så jag visste redan hur det skulle sluta. Hade det slutat på nåt annat sätt hade det nästan varit lite konstigt. Det hade ju varit på väg dit redan från början. Serien handlar om en kille som som kommer till ett flickpensionat som ägs av hans farmor. Han ska bo där medan han försöker ta sig in på Todai, ett universistet som det är väldigt svårt att komma in på. När han var liten lovade han en flicka att komma in där, om två som älskar varandra kommer in där blir de lyckliga för alltid, nåt sånt var det i alla fall. Han gör sitt bästa trots att han egentligen inte är så smart. De andra som bor där är ju bara flickor så det blir en hel del missförstånd och olyckor, men det är ganska kul.

Imorgon ska jag börja läsa Den dolda sanningen av Judith Michael. Hittade den på Kupan tidigare i veckan. Har en bok sen tidigare av henne och har velat läsa mer men har inte hittat nåt. Nu gjorde jag ju äntligen det, så vi får se vad jag tycker om den här. Känns som det var en evighet sen jag läste den bok.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0