Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Melodifestivalen

Då var det dags att bli missnöjd och upprörd över hur svenska folket har röstat igen. Fast jag har inte röstat själv, så egentligen kansk jag inte ska säga så mycket. 
Jag tycker överlag att det var ganska dåliga låtar den här omgången, men jag har för mig att det inte var allt för mycket att hurra för förra året heller. Det var ändå tre låtar som jag tyckte var ganska bra och det var Line of fire, Thank you och That's love.. Även Velvets Deja Vu var helt okej, men ändå ingen låt som jag kommer komma ihåg. Jag tycker att Amy Diamond och E-Type/The Poodles skulle ha vunnit och jag fick som jag ville med ett bidrag i alla fall. Annars är jag riktigt besviken. E-Type och dom kom i alla fall vidare till  Andra chansen, jag hoppar att de går vidare där. Men jag har ju ingen aning om hur de andra bidragen låter än, kanske finns nån som är mycket bättre än dem.
I love Europe   tyckte jag inte alls om och jag är både förvånad och besviken över att den vann. Det kändes mest som nån charterlåt tycker jag och tycker inte ens att den skulle ha gått vidare till omgång två. Samma sak med Visst finns mirakel. Jag tyckte varken om låten eller sångerskans röst. Hon gick okså vidare till Andra chansen och jag hade mycket hellre velat att Velvet gjort det. Hennes låt var i alla fall bra. Hade faktiskt hellre sett att Lullaby gått vidare till del två än både Christers och Suzzies låtar, även om jag tycker att den var tråkig. Den var alldeles för lugn för min smak, och jag tror inte att det hade gått så bra för den längre fram även om den hade kommit vidare nu. Men killen hade en ganska bra röst i alla fall.
Det var kul att se Michael Michailoff igen. Jag kommer ihåg honom från FF, men jag minns ändå inte så mycket av honom där. Har för mig att jag sett honom i nåt sånt hör sammanhang förut, men jag kan inte komma på vad. gillade hans låt i alla fall.
Den här Björn tycker jag var jätterolig. Hoppas man får se mer av honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0