Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hjärtformade kuddar

Jag fortsätter tjata om mitt stickande och virkande. Tråkigt, jag vet, men det händer inte så mycket annat just nu. Efter mitt misslyckade försök att virka en mössa där storleken inte alls stämde med beskrivningen (eller det gjorde den ju, men storleken stämde i alla fall inte), så letade jag igenom flera nummer av Allt om handarbete igen och hittade flera skaker som jag vill göra, igen. Får se hur mycket det blir. Får ju bara ha tidningarna i två veckor så jag får väl markera eller kopiera det jag vill göra.
Har i alla fall börjar virka på en hjärtformad kudde och blir det bra så ska jag göra en till. Fick ju över ganksa mycket garn efter koftan så jag använder det. Och så hittade jag ju en gammal påbörjat halsduk i blått tvillinggarn som jag nog ska försöka göra nåt av också. Använde det till mössan, men det blev ju som det blev.
Jag har gjort ugnefär hälften av första delen på kudden. Så det är en bit kvar innan det blir klart men det är bara bra. Då har jag nåt att göra. Sen måste jag köpa sån där vadd och fylla ut med så att det blir en riktig kudde av det.

Längtar till ikväll, då blr det semlor till efterrätt :) Köpte dem igår men vi blev så mätta så vi orkade inte äta dem då. Men då har vi nåt gott att se fram emot idag istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0