Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Så "bruktig" jag är

Is, is, strålande is. Nej, den är faktiskt ganska smutsig och inte alls så fin. Snön har sjunkit ner men finns fortfarande kvar, men även den ser ganska tråkig ut. Det är tråkigt väder nu, även om det är ganska skönt ute för det är nån plusgrad. Och det var inte så halkigt som jag hade trott, men det kan ju bero på att jag tog vinterskorna, annars hade det nog inte gått så bra. 

Fyllde i en jobbansökan på internet igår och det var verkligen inte det lättaste. Det var 20 (!) frågor man skulle fylla i, och en del var lite omständiga. "Motionerar du regelbundet och vad gör du i så fall" är väl inte så farligt och inte svårt att svara på men frågor som "I vilka situationer känner du stort engagemang?" och "Nämn tre kända personer som du tycker har stark utstrålning" är inte lika lätta. Vad har det med ett jobb att göra?  Jag fick i alla fall iväg min ansökan efter mycket om och men, men jag tror inte att jag får jobbet ändå.
Sökte ett annat jobb igår som krävde lite bilkörning, men det var bara bra. Jag kör så lite nu så jag behöver lite träning, men lite spännande var det :)

Vi spelade Vem vill bli miljonär igår kväll och det gick ganska bra för mig Två gånger stannade jag på 10.000 och två gånger blev det 100.000. En gång fick jag ingenting, föll redan på första frågan.... :) Men överlag fick jag ganska lätta frågor. Som bäst kom jag upp till 400.000 kronors frågan, men svarade fel där. Det gick lite sämre för sambon som fick svåra frågor nästan hela tiden. Fast det gick faktiskt bättre för honom när jag spelade först.  :)
Råkade vid en av frågorna säga "Vad bruktig jag är". Jag började säga bra, men sen gick det över till duktig och så blev det nåt mitt emellan :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0