Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Snöigt och halt

Natten till söndagen kom det mer snö än vi haft på hela vintern. Det var halverst snöstorm när jag skulle gå med hunden på morgonen och jag bar honom över uppfarten både på vägen ut och tillbaka för annars skulle han ha försvunnit i snön. Det gjorde han nästan på vägen också, men vi hittade ett bra bilspår som vi gick i. :) Gångvägarna var i alla fall bra plogade så där gick det bra. Det blev inga stora snöbollar som fastande i pälsen på honom heller så jag slapp det bekymret.
Jag och syrran var duktiga och skottade hela uppfarten, och det var jobbigt. Men det hade varit ännu värre om det  varit blötsnö, så det gick bra ändå. 
Idag är det lite plusgrader och det har börjat smälta lite, vilket betyder att det är väldigt halt. Och jag har ju inga bra skor för det, så det var lite vingligt att gå med vovven. Jag hoppas att det går bra för sambon att cykla idag. Tycker lite synd om honom som måste göra det. Det är ju inte kul att cykla när det kommer massa snö och det är dåligt plogat eller när det smälter och blir halt. Det blir säkert bara is av det här också och sen försvinner snön igen. ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0