Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Gott och blandat

Veckan började ju inte så bra eftersom jag hade migrän både tisdag och onsdag, men det blev bättre. Jaag fick jobab tillsammans med E och C på torsdagen och fredagen och det är ju alltid roligare om man är två. En av anledningarna till att jag känner mig lite less på jobbet är nog att jag jobbar så mycket ensam. Men det är ju bara fem veckor kvar nu. Bara fem veckor kvar till vi flyttar....
Både torsdagen och fredagen har det varit riktigt sommarväder, egentligen för varmt för att jobba men man kan ju inte strunta i det bara för att det är bra väder. Tänk om man kunde det :)
 Idag har det också varit riktig sommar och det ar varit så skönt att vara ledig. Jag har verkligen känt mig ledig också. Men jag har inte suttit särskilt mycket för det.
Vi bakade hela dagen idag igen. Efersom vi är kakmonster båda två så har alla kakor försvunnit ganska snabbt. Så idag gjorde jag och mamma nya kakor. Det blev samma som förra gången, förutom muffinsen och vi gjordde snickerskakor istället. Men tyvärr fick jag inte med mig några såna hem. Får väl ta det imorgon istället.
Nu ska vi se till att spara kakorna så att vi kan bjuda familjerna på fika. Det var ju planerna förra gången men det lyckades ju inte så bra :) Nu ska vi se till att det blir så.
Hade tänkt sola idag men bakandet tog hela dagen så jag satt bara ute en liten stund innan vi for hem igen. Hade med hunden som fick sitta ute och mysa i skuggan, det tyckte han om i alla fall. Annars är det lite synd om honom, han har det så  jobbigt eftersom det är så varmt. Tur att han har kort päls nu, annars vet jag inte hur han skulle må.
Imorgon har vi tänkt fara och bada för första gången den här sommaren. Och sola för typ tredje gången. Men bara därför så kommer det säkert vara jättedåligt väder. Fast det skulle ju vara varmt och soligt då också, så jag hoppas verkligen att det blir det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0