Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Stadsfesten

Vi hade tänkt gå och se Europe i fredags, men av nån anledning kom vi iväg så sent så när vi väl kom dit var det så lång kö att vi inte orkade ställas oss där. Så vi gick på Frasses och köpte lite mat och sen gick vi tillbaka till centrum och stod utanför och lyssnade istället. Vi hittade ett ganska bra ställe att stå på och jag tror att det var lika bra att vi stod utanför för det var smockat med folk på torget, hur mycket som helst. Det hade nog bara varit trångt och jobbigt att stå där. Såg en jag en som jag jobbar med några gånger men jag vet inte om han såg mig och det blev aldrig så att jag försökte hälsa heller. Det var en bra kväll, Europe var jättebra och vi fick höra både Carrie och Final Countdown.

Vi gick igår också, tillsammans med syrran och då gick vi mycket tidigare så det var lätt att komma in. Hon fick till och med rätt band den här gången. Det var ingen speciell artist vi ville se, men vi var in i Balzac-tältet ett tag och lyssnade på Krutov. De var väldigt bra som vanligt. Och så blev det ju den obligatoriska thai wooken som var lika god som vanligt, men väldigt varm, och varma chips, som var lite av en besvikelse. Det brukar vara jättegott, men det smakade nästan bra salt den här gången så jag åt bara upp hälften. Jag ville inte ha mer. Sen blev det lite godis och läsk, som det brukar bli. :) Såg en till som jag jobbar med, en som jag har jobbat med och några gamla klasskompisar. Det var bara en av dem som jag hälsade på, de andra såg mig inte, men det är ju så det brukar vara. Jag kanske har gått förbi nån utan att se dem också. Det är ju så mycket folk i rörelse såna där kvällar.

Träffade C lite också innan vi gick in på Stadsfesten. Träffade henne och föräldrarna på Calles innan vi gick på Stadsfesten. Var kul att träffa henne igen. Det blir ju inte så ofta eftersom hon bor så långt bort. Syrran har i och för sig nyss träffat henne eftersom hon var däruppe och masserade lite hästar bara förra veckan.

Jag slapp jobba igår och det var så härligt. Han ringde idag istället och försökte få tag i mig, men jag stängde av ljudet på mobilen igår kväll och glömde ställa tillbaka det när vi kom hem så jag hörde aldrig att han skickade sms eller hade ringt. Men jag hörde av mig så fort jag såg det och då hade han fått tag i nån annan som tur var. Känns lite dumt men det är ju inget att göra nåt åt nu.

Det har varit  mycket ambulanser och säkert poliser också igång i helgen så det verkar som det hände en hel del. Och eftersom det behövde städas så har det säkert varit en hel del fylla där också. Så jag kanske ska vara glad att jag slapp jobba ändå. Får säkert ta en del imorgon istället.

Kommentarer
Postat av: Lola

När jag var 5 år älskade jag Europe, sen när jag var 23 berättade min moster att hon hade varit frisör åt Joey Tempest då... Sa hon inget om när jag var 5. Mn egentligen hade de ju gräsliga frisyrer... =0)

Eran stadsfest verkar stor!

2008-07-01 @ 18:11:47
Postat av: Mochride

Vad kul. Ja, frisyrerna kanske inte var de bästa men det var väl så det skulle se ut på den tiden :)

Egentligen är den väl inte så jättestor, och den har varit större, men det är jättekul att vi kan få hit såna artister.

2008-07-04 @ 20:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0