Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bättre och bättre

Det går bättre och bättre på jobbet. Tisdagen gick bättre än måndagen och det blev inte så där rörigt på morgonen som det var då. Men det blev lite rörigt sen istället med lite onödigt spring fram och tillbaka. Men det ordnade sig. Jag börjar komma in i det där nu. Egentligen är jag lite för noggrann för att jobba med sånt här, men jag har börjat komma upp ett ganska bra tempo där. Slapp lite städning också men det får jag säkert igen imorgon efter gårdagens fylla. Gruvar mig nästan lite för det, hoppas verkligen att jag slipper massa spya och grejer. Men det kommer säkert gå bra då också, det får ta den tid det tar.
Var och städade lite i Ursviken igår. Det var ganska trevliga trappor där pch ett litet äldreboende som gick snabbt att städa också. Skulle kunna tänka mig att jobba där, bara jag tog mig dit.

Hittade många fina scrapbooking papper i tisdags när vi gick på stan. Hittade det på hobbyaffären som finns här. Hade glömt den, men kom ihåg att den fanns så vi gick förbi där och jag hittade massor som jag vill ha, klistermärken och symboler och grejer. Och så hittade jag ett kit på Bokia som passar helt perfekt inför layoten för vår ett års dag. Vill ha! Både det och papperet på hobbyaffären var förstås mönstrat, jag skulle vilja ha enfärgat, men det verkar svårt att hitta. Men det var väldigt fint i alla fall. Hittade även handgjorda klistermärken på Bokia och annat lite smått och gått på båda ställena som jag vill ha. Ska köpa lite eftersom när jag har bättre med pengar. Får bunkra upp lite så att jag har lite att jobba med. :) Ska börja med min tredje layout så fort jag fixat de kort jag vill ha. Tror jag har nått bakgrundspapper som jag kan använda, annars får jag väl vänta tills jag har annat papper. Men det är så roligt att pyssla med sånt här så jag vill ju sätta igång snart igen.

Idag har jag varit ledig och det var så härligt att få sova länge. Det behövde jag. Sen blev det storstädning av badrummet, och tvättning, och så har vi varit och storhandlat. Så helt ledig har jag väl inte varit. Hade varit skönt att bara ligga i soffan hela dagen. :) Men det är snart helg igen.

Morfar fyller år på lördag och då ska vi grilla med släkten. Det ska bli såg gott. Vi ska vara hundvakt i helgen också åt K:s mamma som ska resa bort ett par dagar. Då får vi prova på att ha två hundar, men det går säkert bra. De har ju växt upp med varandra så jag tror inte att det blir några problem.

Ja just det, K har ju fått jobb! Det blir mitt gamla sommarvick. Jag tror att han kommer trivas väldigt bra där. Jättehärligt att han också fått jobb, även om det bara är för sex veckor. Det är ju bättre än ingenting i alla fall. Lite synd att han inte fått nåt svetsjobb, men bara han får jobba så är jag nöjd, och han också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0