Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Eurovision Song Contest

Vi blev nästan lite upprörda när vi såg det igår. Aldrig hade vi trott att det skulle gå så dåligt för Sverige. Vi bordew åtminstone ha hamnat bland topp-tio. Vi hade en av de bästa låtarna och jag förstår inte hur vi kunde få så lite poäng. Men det beror väl på all kompisröstning. De borde lägga ner det här nu, eller ändra på reglerna för det blir ju ingen rättvis tävling om det är så här.
Det var överlag dåliga låtar med i år. Spanien var helt klart sämst tillsammans med Frankrike. Azerbaijan var helt värdelösa. Då var till och med den där Pirat-låten bättre. Det var bara några stycken som jag tyckte var riktigt bra och det var Island, Norge och Sverige. Fanns andra också som var bra, men de där tyckte jag var bäst. Hade hoppats att Island skulle vinna, men det gick ju inte så bra för dem heller. Norge kom ganska bra till i alla fall.
Det stod ju klart  ganska tidigt att det skulle bli antingen Ryssland eller Grekland som vann, och Ryssland var en okej vinnare tycker jag.  
Men programledarna i Greenroom var verkligen inte bra. Jag tycker att de bara gjorde bort sig, det var nästan lite pinsamt att titta på dem.


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag vill inte vara den som är den, men det berodde nog inte BARA på kompisröstning. Charlottes låt var stark, men inte i jämförelse med de andra.

2008-05-25 @ 16:11:32
URL: http://www.nogg.se/missfinland
Postat av: Lola

Haha, nä... inte lätt att veta varför vissa låtar går hem och andra inte. Men jag tror de flesta mäniskor ändå röstar på det som de tycker om. Och ofta har man nog samma musiksmak som sina grannländer. Du gillar ju Island och Norge, t.ex... Ha det så bra!

2008-05-25 @ 19:56:28
Postat av: mochride

Nej, tydligen så gillade inte de andra vår låt och det får väl vara så då, men jämför man med de andra så förstår jag inte hur vissa låtar kunde få så höga poäng och inte vi.

Jo, det stämmer nog det du säger, Lola, men ibland verkar det vara lite för tydligt att man hejar på sina grannländer.

2008-05-26 @ 16:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0