Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ännu ett grupparbete

Vi har ju börjat på moment 3 nu, och det är dags för ännu ett grupparbete. Det är inte så jättemycket läsning nu i alla fall, men med min vanliga otur så fungerade inte länkarna den här gången heller. Tur att det finns Google, jag hittade den där så jag behöver inte åka ner till biblioteket och försöka hitta  tidningen där.
Vi ska ha två grupparbeten och en hemtenta den här gången också. Det känns som att momentet är mycket större än det 6 hp som det ska vara. Det verkar vara mer nu än förra momentet som var på 9.5 hp. Men det är i alla fall mer strukturerat nu, och det är ju bra, för det var inte det förra gången. Vi fick all information redan första dagen och det är klart och tydligt vad som ska göras under momentet och vad vi ska läsa. Det är precis så jag vill ha det.
Läraren vi har nu är mycket roligare att lyssna på nu än den förra. Hon är så engagerad och entusiastisk när hon pratar, det märks att hon gillar det här ämnet. Och så har hon en blandning av flera olika uttal, hon sa att hon var engelska, men man kan höra både tyska och norska i hennes uttal också. :) Jag trodde först att hon var från Tyskland, och sen kanske Norge, så jag blev ganska förvånad när hon sa att hon var från England.  Det kommr lite engelska meningar och uttryck ibland när hon pratar, men det gör inget.
Jag tror i alla fall att jag har kommit i en ganska bra grupp den här också. Fick inte vara med H den här gången, vilket hade varit ganska kul, men jag har pratat en del med dem jag ska vara med nu och jag tror att vi kan komma ganska bra överrens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0