Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Freja har flyttat in

Jag har blivit lite dygnvill. Imorse kändes det som att det var söndag, när jag satt på bussen tänkte jag att jag skulle kolla posten när jag kom hem men kom på att det är lördag. Och det borde det ju vara eftersom det var fredag igår.
Johan åkte äntligen ur Idol, och jag läste om vilket kaos det blev i Aftonbladet idag. Tjejer som skrek, grät och svimmade. Ganska hysteriskt låter det som. Lite överdrivet tycket jag, eller ganska mycket egentligen, speciellt den där tjejen som fick komma upp på scenen med honom. Det var hon som kolappsade sen också. Men det är väl så man reagerar i den åldern.

Igår fick vi hem vår lilla kattflicka. Det blev lite koas det också eftersom hon var livrädd för Ludde.  Han däremot var jätteivrig och ville hälsa på henne och leka. Men hon sprang bara och gömde sig och vågade sig inte fram om han var i närheten. Men hon är inte hundvan och har inte sett en hund förut. Så det var lite jobbigt igår.
Framåt kvällen gick det lite bättre. Hon vågade vara i soffan fast han var i samma rum och hon blev riktigt busig. Han fick sova hos oss i natt och när jag var upp en sväng så sprang hon runt fötterna på mig och jag höll nästan på att snubbla över henne. Hon gjorde likadant när K klev upp imorse.
Idag har det i alla fall gått bättre. De har till och med legat och sovit bredvid varandra i soffan. Så hon känner sig lite modigare nu och lite mer hemmastadd. Hon blir busigare och busigare och det är ganska kul att titta på henne. Och hon kurrar jättemycket.

Fast Ludde har kidnappat hennes ena leksak. Det är en mus med en sån där liten kula på som låter. Han älskar ju saker som låter så han låter en knappt komma i närheten när han har den. Fast Freja tycker mer om sin andra leksak verkar det som, så det kanske inte gör så mycket. Henne lilla säng får hon inte heller ha ifred. Den ville Ludde ha. Det ser så roligt ut för han ryms ju knapp i den. Hon har fått en annan bädd också som hon ligger i så hon kanske klarar sig utan den också.



Freja



Ludde vill också ha en ny säng
Visst ser det lite uppkäftigt ut?


Kommentarer
Postat av: Lola

Underbar reaktion Ludde har. Han känner sig väl åsidosatt nuförtiden. Hahaha!

2008-12-01 @ 15:50:10
Postat av: Malin

Hon var supersöt!

Och JAA äntligen åkte skrikhalsen ut! Han borde åkt för länge sen!!

2008-12-02 @ 09:37:37
URL: http://kanejl.blogg.se/
Postat av: Louise

Haha, vilken söt hund!:)



Förresten kolla in det här klippet på johans fan: http://www.youtube.com/watch?v=M6MX1BpNUZM&eurl=http://lindaslya.blogg.se/

2008-12-02 @ 11:21:06
URL: http://chiqquita.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag har väl alltid konstiga drömmar :)



Så söt hon är! Vill också ha en liten kisse... Tur att Ludde inte skrämde livet ur henne i alla fall...

Men han ryms ju verkligen inte i hennes bädd. Han kanske också vill ha en ny? :)

2008-12-02 @ 13:05:41
URL: http://wicins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0