Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hostmedicin på rymmen

Men jag tänkte börja att skriva om det sista grupparbetet för den här gången. Vi fick uppgiften i tisdags och hade redovisning idag. Det var en ganska lätt upopgift, vi fick frågor som vi skulle leta svar på på angivna hemsidor. Fast vissa hade väl lite svårare än andra, det berodde på vilken organisation man fick.
Vi träffades igår för att förbereda redovisningen och det gick hyffsat snabbt eftersom N hade skrivit ut den information vi behövde. Vi bestämde oss för att göra en intervju av det och det var ganska kul. Då behövde vi inte bara stå och rabbla information utan göra nåt lite kul av det. Och det gick ganska bra, vi överlevde :) Men det var en del frågor hon ställde som vi inte riktigt kunde svara på, men det var för att vi inte hade hittat just den informationen. Annars gick det bra.
I morgon har vi sista föreläsningen för det här momentet och då ska det komma nån från ett företag, sen är det dags för hemtentan.

Så till hostmedicinen. Var på apoteket igår innan vi skulle träffas för att köpa hostmedicin och lite annat som kan vara bra när man är förkyld. K har varit sjuk hela veckan och nu verkar det vara min tur. Håller på att få ordentligt ont i halsen.
I alla fall så hade jag hostmedicin överallt när jag skulle åka hem. Upptäckte det just innan jag skulle kliva på bussen. Hela väskan var full av hostmedicinm och allt i den var dränkt i det och det droppade från botten av den.  Hade fått på jackan och byxorna också. Kändes ju lagom roligt. Som tur är så finns ju tvättmaskin och det var bara att slänga in allt i den när jag kom hem. Det hade lossnat några sidor från blocket, men all text hade klarat sig och som tur var kom det bara hostmedicin på kanten,  Men hörlurarna som jag hade i väskan var helt dränkta och det var allt annat som jag köpt på apoteket också. Det var ju ganska kladdigt också.
På nåt sätt hade flaskan till hostmedicinen gått sönder men jag fattar inte riktigt hur. Jag hade ju inte direkt slöngt väskan på golvet. Nästa gång ska jag i alla vara lite mer försiktig.

Kommentarer
Postat av: Louise

Vad kul att ni också bloggar! Då kanske man kan hänga med lite mer vad som händer hos er :)

2008-11-21 @ 09:34:59
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0