Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Helgen

Jag är lite upprörd. Eller jag var det i alla fall. Jag fattar inte hur folk röstar. Hur kunde LouLou, Sepideh och Anna hänga löst i fredags? De är några av de bästa deltagarna och så får de minst röster, medan nån som Lars som sjunger falskt och illa hela tiden och sitter fortfarande säkert. Och ändå så får han nästan alltid bra kritik och respons från publiken. Nä, jag fattar inte.

En annan sak som gör mig lite upprörd är min virkning. Egentligen borde jag väl inte skriva om mitt misslyckande, men jag gör de i alla fall. Jag var ju nästan klar, hade tagit tag i axelbandet igen och gjort det klart och skulle bara fortsätta att sy ihop delarna. Vilket jag gjorde i helgen. Sydde ihop den sida jag hade kvar och virkade det sista blåa. Och så märkte jag att jag inte hade fått med allt blått på ena sidan så jag sydde ihop lite mer där och då blev det ju snett. Så jag försökte klippa upp det lite för att kunna göra om det igen. Men jag råkade klippa lite för mycket så det blev ett hål nånstans och så råkadae jag dra av hela locket. Jag blev så arg. Det går ju inte laga nu, kan inte börja virka mitt i alltihopa när inte alla rader sitter ihop tillsammans. Nån gång ska jag göra en ny och då ska jag vara mer noga med hur jag sätter ihop det. Jag hade kanske kunnat göra på nåt annat sätt , men det är ju i alla fall försent nu.

Vi var ju i SKellefteå i helgen och det blev en hel del shopping för oss båda två. Jag köpte en bok av David Baldacci, de två sista delarna av Power!, en mapp till mina papper, en ny penna, ett scrapbook-kit, nya filmrullar och så en kort läsare så att jag kan lägga in bilder igen eftersom jag som sagt tappat bort usb-sladden och jag kan inte hitta den nånstans.



 
Jag satt igår kväll och skulle sätta in alla papper i mappen och det blev så att jag la in alla andra grejer i den också. Det rymdes jättebra. Så nu har jag betydligt bättre ordning på mina grejer och slipper den där jobbiga kartongen som jag haft allt i tidigare. Men jag skulle fortfarande vilja ha nåt till annat till mina smågrejer så jag får väl fixa det en annan gång. Och så funderar jag lite på att kanske köpa nån till mapp eller nåt till alla pennor och saxaar och sånt. Men det känns bra att inte ha allt huller om buller längre. Nu skulle jag egentligen bara haft lite bättre ordning i förrådet också så att jag kunde förvara det bättre där.
Jag gjorde ju en ny LO för ett tag sen och nu kan jag faktiskt lägga in den. Jag blev både nöjd och lite missnljd med den, men mest nöjd,. Fast det där i hörnet blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig och inte texten heller. Men huvudsaken är väl att sambon tyckte det blev bra.




Nu när jag har så mycket nya fina grejer igen så längtar jag efter att sätta mig ner och knåpa ihop nåt nytt. Tror att jag vet på ett ungefär hur jag ska göra. Jag ska göra en till mamma när hon fyller år också. det blir den första jag gör som inte handlar om oss. Och så har jag några roliga bilder på hunden som jag också ska hitta på nåt kul med.

Det blev ett helt glas akohol i helgen. Wow, tänker ni, det var ju duktigt. Men jag är i stort sett nykterist och har typ bara smakat lite innan. Men det här var faktiskt väldigt gott. Bacardi Breezer Watermelon tror jag att det hette.  Det kan jag absolut tänka mig att dricka nån mer gång. Men det kommer nog dröja ett tag. Nu har jag i alla fall hittat nåt som jag tycker om. Det smakade ingen alkohol heller  och det är ju mest det som gör att jag inte gillar det.


Kommentarer
Postat av: Hoppetossa

Stämpelbodens DT var här å spanade!

Kolla in vår inspirationsblogg om du vill veta vad vi spanar efter...

http://stampelbodens.blogg.se/

Kram Mariante





2008-10-28 @ 16:16:44
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0