Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lite av varje

Vi var ju på vårdcentralen igår för att kolla upp oss efter olyckan och allt var bra. Min ömma rygg berodde på spända muskler precis som jag trodde. Det är ju bra att det inte var nåt mer med det. Pappa ska komma nån dag till veckan och kolla bilen så får vi se vad som ska göras sen.

Vi har kommit igång med vårt andra grupparbete nu. Jag träffade min grupp idag och diskuterade textenra vi läst. Vi var ganska kritiska men det skulle vi ju  vara också. Inte för att jag tillförde diskusionen så mycket men ändå. På torsdag ska vi träffas igen för att prata om de andra två texterna vi ska läsa. Den ena är på norska, det känns inte så kul... Men det blir i alla fall ingen riktig redoviisning nästa vecka och det käns bra. Vi ska bara sitta i våra grupper och sen ska vi gå igenom vad vi tycker grupp för grupp.
Jag mailade frågorna till inlämningsuppgiften igår och hoppas att jag får svar. Annars får jag väl ringa och prata med dem eller försöka hitta nåt annat bibliotek att intervjua. Men de var ju ganska svåra frågor, så de kan ju få några dagar på sig i alla fall.

Det fortsätter att blåsa. Och regna. Jag är så less på det nu. När jag läste litteraturvetenskapen började jag och en annan tjej från Skellefteå att kalla Umeå för "Blåshålet" (med ganska brett norrländskt uttal) och det ska jag nog fortsätta med. Det är nästan så att Ånäset också ska få kallas så. 
 Klagar en del på vädret men sen känner jag mig lite dum för det är ju värre för min sambo som ska vara ute i det hela dagarna. Jag behöver i alla fall inte gå ut mer än nödvändigt.

Jag gjorde en ny LO idag. Jag blev riktigt nöjd med den, förutom en detalj i högra hörnet som jag är osäker på om den egentligen ska vara där. Men jag kan inte ta bort den eftersom det är fastlimmat så det får vara där. Sambon tycker i alal fall att den är gullig och det är det viktigaste. Har tyvärr tappat bort usb-sladden till kameran så jag kan inte lägga in nån bild på den. Det kan jag inte göra på filten jag stickat heller. Känns lite tråkigt men jag får göra det sen istället.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken tur att det gick bra för er!

2008-10-21 @ 22:03:24
URL: http://enligtemma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0