Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vattenläcka

Fick lite panik i måndags. Det läckte från röret under diskbänken. Jag vet inte hur länge det hade gjort det innan jag upptäckte det, men det hade sprutat ut en hel del vatten i alla fall och det blev bara mer och mer. Visste inte vad jag skulle göra, visste inte ens var jag skulle stänga av vattnet.
 Var ju tvungen att felanmäla, men tänkte först få tag i sambons pappa eftersom han skulle kunna komma hit fortare. Så jag gick dit och hade tur att de var hemma. De kom hit och hjälpte mig att stänga av vattnet och tittade lite på röret. Men de kunde inte göra nåt.
Jag ringde i alla fall jouren som kom hit och han var säkert här i en timme innan han lyckades fixa det tillfälligt. Igår var det hit nån och bytte röret så nu har vi varmvatten överallt igen.
Det är ju tur att vi hyr för annars hade nog det här kunnat bli ganska dyrt.

Vi hittade drömhuset för nån dag sen. Jag har fantiserat och drömt om det där huset, vill så gärna ha det. Men när jag var in på internet för att kolla det idag, så fanns det inte kvar. Det har blivit sålt! Men det är inte så konstigt. Det var ganska billigt, stort och jättesnyggt. Men jag har hittat ett annat hus som jag också tycker väldigt mycket om. Det är lite större, ett rum mer än i det första huset, men tomten är ungefär lika stor. Det ser väldigt bra ut och det var billigt att bo i det också.
Undrar om man kan få bolån fast man inte har  fast jobb och betala tillbaka det man kan. Hm.... Nä, jag tror inte det. Det är nog bara att fortsätta drömma. Men jag vill ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0