Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Viltolycka

Egentligen hade jag tänkt att mitt nästa inlägg skulle handla om de senaste filmerna jag sett, vad jag tyckte om senaste Idol-finalen och att jag satte upp rumsbordet helt själv, men igår kväll hände nåt som har ändrat på det. Det är inte lika viktigt längre.
Vi skulle fara och handla, men Ica hade stängt och mackarna hade inte det vi skulle ha så vi tänkte handla i Robertsfors istället. Men vi hann aldrig så långt. Vi körde på en älg. Framrutan krossades på höger sida men sitter fortfarande ihop och backspegeln hänger löst. Men vi klarade oss i alla fall. Blev ganska chockade men vi fick inga skador.
Jag hann aldrig se älgen innan jag körde på den. Såg att bilen framför mig bromsade så jag gjorde det jag också, och plötsligt har vi en älg framför oss. Jag körde på den på bakdelen så den hade nästan hunnit över vägen när vi krockade. Den fortsatte in i skogen sen.
Ett par som hade kört bakom oss när vi åkte ut från Ånäset stannade och hjälpte oss att ringa polisen och sätta upp en markering. Efter en stund kom en jägare som skulle leta reda på älgen. Det var skönt att ha nån där som visste vad vi skulle göra, för det hade inte vi så bra koll på.
Sen ringde vi K:s pappa och de kom och hämtade oss. E körde hem våran bil för jag ville inte köra mer. Vi skakade båda två hela vägen hem till dem och en stund efter att vi kommit dit också. Men det var skönt att sitta ner en stund, dricka lite te och prata lite om nåt annat.
Stackars K som var lite åkrädd redan sen tidigare är det nog ännu mer nu. Han blev nog mer chockad än jag, men det hände ju på hans sida av bilen och jag hann som aldrig riktigt vara med.
Idag ringde vi till vårdcentralen och ska dit lite senare idag. Jag har lite ont i ryggen men tror att det beror på spända muskler. Men det kan ju vara bra att kolla upp det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj! Vilken tur att ni klarade er från fysiska skador!!!

Hemskt!

2008-10-20 @ 14:47:32
URL: http://kanejl.blogg.se/
Postat av: tina

Läskigt sånt där.. tur att det gick någorlunda bra iaf!

2008-10-20 @ 19:38:49
URL: http://tinys.blogg.se/
Postat av: Lola

Fy så hemskt! Man kan ju aldrig veta vad som ska hända när man kör. Men älgar krockar man ju så sällan med så det tänker man ju absolut inte på.

Hoppas ni hämtat er bra nu.

Darling, by the way; du har inte gett mig din nya adress....

2008-10-21 @ 18:06:12
URL: http://deccati.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0