Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kraglös

Hunden har äntligen fått slippa den där kragen. Han var helt överlycklig när vi hämtade honom igår. Så här glad och sprallig har han inte varit på en månad. Men det är ju ungefär så länge som han fått dras med kragen också. Det är härligt att se honom på bushumör och vara som vanligt igen. Vi ska fortsätta med dropparna med veckan ut, men båda ögonen är äntligen läkta nu.

På vägen hem var vi med om väldigt onödig omkörning. Det var en lastbil som skulle köra om oss. Jag fick sänka farten lite så att han skulle ta sig förbi och sen stoppar han upp mig och kör saktare än vad jag gjorde. Jag kunde bara köra 70 fast det var en 90-väg. Så fort jag fick tillfälle körde jag om honom och sen höll han sig som han skulle. Både jag och sambon kom att tänka på Duellen och Roadkill. Som tur var så var det inte så mörkt så det var inget vi tänkte på någon längre stund. Men ingen av oss kunde förstå varför han skulle köra om. jJg låg på ca 80-90 när han skulle om mig och så kör han långsammare än det när han kommit förbi....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0