Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Flytten och lite (mycket) annat

I fredags började vi flytta ordentligt. Mamma och pappa och syrran har fått ta med sig lite när de varit och hälsat på men nu gick de stora flyttlassen. Mamma och pappa körde en bil med släp, K:s pappa en annan och så körde hans mamma nästan alla växter i sin bil. Vi fick iväg en hel del på fredagen, men det var ändå mycket kvar till lördagen då K.s pappa hjälpte till.  Jag fattar inte hur vi kan ha så mycket saker grejer, och var de kommer ifrån....
Jag och mamma städade hela helgen sen medan K började fixa lite i den nya lägenheten. Det känns bra att ha allt på plats, men det är ju fortfarande väldigt rörigt här. Men det brukar ju ta lite tid innan man kommer i ordning ordentligt. Det mesta står där det ska vara i alla fall och resten får vi lösa lite eftersom.

Mitt i flytten har jag ju haft en massa skolarbete att hinna med också, och det har inte varit så jättelätt. Vi har fått en mängd uppgifter att göra under veckan och det är ganska svåra uppgifter också. Jag, och en del andra också, tycker att det är alldeles för många, men det har gått ganska bra ändå. Vi har överlevt än så länge i alla fall. Det är fortfarande en massa saker kvar att göra och även om det kändes ganska hopplöst igår så känns det lite bättre idag. Det brukar vara så när jag fått lugna mig lite och tänka efter.

Var på filmkväll i tisdags men var tyvärr inte så många som kom. Det lät som att det skulle vara fler innan så det var synd. Filmen var ganska dålig, men det var ändå kul att vara där. Jag var ju aldrig med på nåt sånt här när jag plugagde tidigare. Sovde hos S och ska göra det nästa vecdka också för då har jag min första praktik dag och så två dagar på rad när vi börjar kl. 8 och går till 15-17. Det kommer bli tugnt, men sover jag i Umeå så behöver jag i alla fall inte kliva upp lika tidigt som jag hade behövt göra om jag sovde hemma.

Det är så härligt att det bara är typ 1.5 månader kvar. jag är så less på allt pluggande. Det ska bli så skönt med sommar. Men samtidigt kommer det ju vara jättekul när jag är klar med utbildningen och kan börja jobba med det jag vill jobba med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0