Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

På slaget tolv

Under fyra söndagar visar kanal5 de nya filmerna baserde på Nora Roberts böcker. Den första den här omgången visades i söndags och heter På slaget tolv. Jag hade just läst ut boken för andra gången och tycker den är väldigt bra så det skulle bli intressant att se hur filmen var.
Den var okej, som vanligt är ju boken mycket bättre. Det var mycket som hade ändrats. Dottern är i boken 7 år, men i filmen var hon kanske 4, två viktiga karaktärer var inte med alls, det var en bil som sprängdes istället för en person vid en av förhandlingarna. Och så var det ju en hel del av handligen som hade kapats bort också. Såna där förändringar stör jag mig på, även om de är små.
Men det är ju så det är när man ska göra en film på 1.5 timmar som baseras på en bok som är flera hundra sidor lång. Bara det viktigaste kommer ju med,. Sen är man ju också extra kritisk just för att man har läst boken. Den får godkänt i alla fall.
Nästa söndag visar de Midnight Bayou, men den har jag inte läst, så den kan jag nog inte säga så mycket om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0