Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bakat lite

Bakade lite igår och som alltid när jag vill göra några sorter på en gång så for jag hem till mamma och pappa. De har mycket mer utrymme än vi och en mycket bättre ugn, deras varmluftsugn är perfekt för bakning. När vi flyttar nästa gång vill jag ha en sån.
Har tittat runt i en del bloggar och sett att det är ett par stycken som gjort pepparkakor med glasyr och bestämde mig för att jag ville göra det också. Och med tanke på att jag nog inte gjort pepparkakor sen jag var liten och att det var första gången jag ens kom på tanken att ha glasyr på så blev det ganska bra.





Sen gjorde jag muffins med Nonstop. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig för chokladen smälte lite mer än jag hade trott, men de blev goda i alla fall.



Försökte mig även på att göra maränger för första gången. Jag köpte blå karamellfärg för att göra dem lite roligare. Ville göra roisa, men det fanns ingen röd färg så de fick bli blå istället. Jag hade tänkt att det skulle bli en svag blå färg, det blev mycket blåare än vad som egentligen var meningen. Och så blev det ju roliga former på dem. Jag tror inte att en enda blev som en maräng egentligen "ska" se ut. Jag kunde inte låta bli att skratta åt dem. Det tog mycket längre tid än det egentligen skulle för dem att bli färdiga, men det kanske berodde på karamellfärgen. De blev goda i alla fall, och färgar av sig lite på tungan. :)



Kommentarer
Postat av: Patrik

Pepparkakorna ser goooooda ut =D

2009-12-16 @ 16:14:28
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0