Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggövning

Alltid är det nånting som ska krångla, nästan i alla fall, och det var en hel del krångel när jag skulle installera wordpress till webhotellet igår. Och jag blir ju så stressad när det inte går som jag vill, och på dåligt humör (men jag tröståt lite skräpmat till middag så det kändes lite bättre sen). Ringde till några i min klass och hörde hur det gick för dem och det var inte bara jag som hade problem. Vi var ganska många faktiskt visade det sig på seminariet idag. Alla verkade ha olika problem också.
Men vi gick igenom installationen tillsammans (något jag tycker att vi skulle ha gjort redan från början) och då gick det mycket bättre. Sen gick vi igenom lite hur man ska använda bloggen och mer kommer sen under veckan. Jag skrev några inlägg och kommenterade lite i några av de andras bloggar för en stund sen så nu har jag avklarat en del av det som ska göras i veckan. Vi ska ha nån typ av redovisning sen också.
Imorgon ska jag försöka mig på att byta tema på bloggen, men jag ska göra det på skolan, för det gick inte så bra med mitt program för zipfiler. Jag tror det var det som ställde till hela installationen igår. Men det löste sig ju i alla fall så nu behöver jag inte tänka på det mer.
Imorgon ska vi också gå igenom kommentarer, plugins tror jag om inte det var lite senare, och så var det nåt mer också. Den här övningen känns inte så hemskt längre. Lite kul faktiskt. Men jag kommer inte använda bloggen efter att tiden har gått ut, jag har ju den här att skriva i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0