Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sing it och massa film

Jag och K kom fram till att  är en blandning av en fjortis och en pensionär. Eller kanske inte en fjortis egentligen, men jag kan nog vara lite barnslig ibland. Och det har jag väl varit lite grann i helgen. Syrran har varit här och vi hyrde massa "tjoller- filmer".
Vi började med Alvin och Gänget som är en jätterolig familjefilm. Vi satt och skrattade högt flera gånger. Sen gick vi över till She's the man. Det är ju en high school komedi och även om storyn kanske inte är den mest trovärdiga så är den ändå ganska bra och lite kul på en del ställen. Handlar om en tjej som låtsas vara sin bror för att få spela i killarnas fotbollslag.
Nästa film vi såg var Surf's up. Det är också en familjefilm. Jag trodde att den skulle var en komedi, men det var mer drama och filmen var mycket bättte än jag hade trott att den skulle vara. Ska se den med K sen, jag tror att han också kommer gilla den.
Den fjärde filmen på listan var Jump In. Också familjefilm/high school.Handlar om en boxzarkille som upptäcker hur roligt det är med dubble dutch (hopprep) Ganska typisk om att hitta sin egen väg.  Den är bra den också.
Och så till sist så avslutade vi vårt lilla filmmaraton med Step up. En av de bästa dansfilmerna tycker jag. Handlar väl också lite om att hitta sin egen väg. Jag har sett den ett par gånger och den är lika bra som första gången.

Vi spelade lite Sing It också. Det är bra sångträning, men jag brukar bli ganska hes efter ett tag. Det är lite knäppt för ibland när man sjunger låtarna så tycker man att man hamnar rätt och så gör man inte alls det. På en del måste man nästan sjunga falskt för att hitta rätt ton och på andra låtar måste man sjunga jättelångt och det låter inte alltid särskilt bra. Men kul är det. Fast jag har svårt att tänka mig att man måste sjunga så där i verkligheten för att komma rätt i tonerna. I så fall skulle det verkligen låta hemskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0