Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Australia

Vi var och såg den filmen tillsammans med M igår kväll. Den var så bra!  Jag har velat se den ett bra tag nu, Hugh Jackman är ju med och honom gillar jag. Och så utspelas den ju i Australien.
Filmen handlar om en rik överklasskvinna som reser till Australien för att hämta hem sin man som har en boskapsranch där. Men när hon kommer dit får hon veta att han är död och den enda som finns kvar efter honom är ranchen. Hon bestämmer sig för att försöka slutföra sin mans planer och får hjälp av en boskapsfösare. Men det finns dem som är ute efter ranchen och försöker stoppa dem.
Läste i nån recension där filmen fick lite kritik för att vara en sån där film med typiska könsroller där kvinnan måste sättas på plats av en råbarkad karlakarl för att ha vett att uppföra sig, ungefär, men det var då inget som jag la nån större energi på. Det var väl så på den tiden antar jag. Filmen utspelar sig kring Andra Världskriget. 
Jag tycker i alla fall att den var jättebra! Den var komisk, spännande, det var kärlek och vänskap och allt sånt där som gör en film bra. Vi kommer köpa den här när den kommer på dvd, vi ska ha den.
Har ni inte sett den så tycker jag att ni ska göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0