Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Baka med dumle

Igår blev det en bakdag och som vanligt blev det ett chokladtema.
Jag for som vanligt när jag ska baka mycket hem till mamma och pappa eftersom de har ett mycket bättre kök för sånt. Och det var nästan kul att använda deras ugn för muffinsarna blev mycket bättre där än vad det brukar bli hos mig.

Började med att göra den där Dumlekladdkakan som jag skrev lite om i ett tidigare inlägg. Den blev jättegod, men man kan kanske ta lite mer dumle till nsäta gång, för det smakade inte så jättemycket av det, Egentligen "ska" man väl ha grädde till kladdkaka, men vi tog glass istället.



Sen blev det Dumlemuffins, och det receptet hittade jag i samma blogg som Dumlekladdkakan. Jag trodde inte att de skulle bli så bra som de blev eftersom smeten blev så degig, men muffinsarna blev jättegoda. Nästa gång ska jag nog blanda ner dumlen direkt i smeten istället för att trycka ner dem i formarna som vi gjorde den här gången, för dumlen sjönk till botten så man får äta upp nästan hela muffinsen innan man kommer till den.


Gjorde även chokladmuffins som jag brukar, och gjorde en god chokladig glasyr med kokos som jag bredde ut ovanpå. Det blev jättegott :)



Sen blev det kolakakor, och precis som chokladmuffins kan jag äta dem nästan som godis :)




Jag hade tänkt göra Dumlekakor också, men eftersom vi både glömde att kolla receptet och att köpa Nobless så får det bli en annan gång. Istället blev det Kokostoppar. Hade gärna doppat dem i smält choklad, men även det får bli en annan gång. De blev goda ändå.



Jag hittade många recept i några nummer av Matmagasinet som jag vill göra,och planerna var väl egentligen att göra några av dem igår, men det blev så mycket jag ville baka så jag fick välja vad det skulle bli. Recpeten finns ju kvar så det blir kanske nästa gång jag får för mig att baka så här.
Mamma har en bok med bara chokladrecept som jag nästan blev lite småkär i. Allt såg så gott ut och man ville ju ha alltihop. Vi får nog ta och gå igenom den där boken sida för sida nån gång :)

Kommentarer
Postat av: Lola

Jesus vad du bakar! Jag gör max två saker per gång och det är med mina mått mätt jättemycket

2009-07-26 @ 21:52:27
Postat av: Mochride

Jag får mina ryck ibland och bakar mycket när jag ändå håller på. Men oftast blir det bara en grej i taget.

2009-07-27 @ 10:57:37
Postat av: Marina

Åhhh typiskt nu blev jag jätte sugen på kakor=0), måste nog hem och baka efter jobbet. Jättefin filt du hade stickat, blev imponerad. KRAM

2009-07-28 @ 16:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0