Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Stadsfest och chokladpaj

Det blev en väldigt snabb sväng på Stadsfesten i år. Gick bara dit för att lyssan på Kevin som var väldigt bra. Jag hade tänkt köpa hans skiva vilket inte alls har blviit av, men nu när jag hört honom live så vill jag ha den ännu mer. Och hans version av Bon Jovi's "Living on a prayer" är nästan bättre än originalet.
Det var jättemycket folk där, inte bara för hans skull men ändå. Det var nästan hopplöst att hitta nånstans att parkera bilen. Som tur var hittade vi en plats och kom dit i tid.
Efter spelningen så gick vi en snabb vända runt festivalområdet och kollade läget, men det var inte så mycket att titta på. Jag tycker att utbudet blir sämre och sämre för varje år. Det var bättre artister förut också.

Efter den här lilla utflykten for vi hem till mamma och pappa för att äta middag, grillat så klart :) Jag gjorde en jättegod chokladpaj, men tyvärr hann vi inte riktigt göra den klart. Skulel ha börjat på förmiddagen om jag hade vetat att glasyren skulle stå i kylen i flera timmar. Men nu blev det som det blev och eftersom att både pappa och syrran skulle iväg direkt efter middagen var det bara att följa med och lämna pajen till idag istället. Tyvärr glömdes glasyren bort så vi åt den utan den, men det var så gott ändå!
Måste ta receptet på den sen, och alla andra goda chokladverk (massa kladdkakor av olika slag) som mamma hittade i en Allerstidning. Och nästa gång vi gör den där pajen då ska glasyren vara med.

Efter pajen blev det lite kubbspel med syrran och pappa.  Vi spelade bäst av tre och jag och K vann. De båda första omgångarna gick ganska fort och det var inte allt för svårt att få ner kubbarna. Men sista omgången var lite annorlunda. Det tog fyra omgångar innan nån av oss fick ner en enda kubb, och då lyckades vi slå ner fyra stycken på rad! :)

Kommentarer
Postat av: Nina

Nästa gång får vi ha en kubb-turnering :) Men då ska man ju nästan vara några till..

2009-07-05 @ 21:09:59
URL: http://wicins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0