Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mera stickat

Det härliga vädret jag skrev om för knappt en vecka sen varade inte så länge.  Dagen efter var det 18 minusgrader och det varade i några dagar. Idag har det varit snöstorm. Termometern visade på bara 3 minusgrader, men det har blåst så mycket så det har varit jättekallt ändå.  Blev täckbyxor och hela köret idag också.
Tur att man inte behöver gå ut mer än nödvändigt i alla fall.
 
När det är sånt här väder är det ganska mysigt att sitta inne och sticka. Har börjat på syrrans halsduk och jag har börjat komma igång med den men det är ju fortfarande jättemycket kvar. Har börjat på en kudde också. Stickar rutor med slätstickning och rätstickning och så sätter jag ihop dem så att de sitter varannan. Just nu känns det svårt att tro att det ska bli en kudde av det, men framsidan är i alla fall nästan klar. Det är ju så tråkigt att fästa trådar och sy ihop, men det ska ju göras det också. Varvar med halsduken när jag känner mig less och när framstycket är färdigt ska jag forsätta sticka rutorna till baksidan.



Kommentarer
Postat av: Nina

Jag trodde du skulle ha två olika färger?

2009-03-06 @ 19:00:18
URL: http://wicins.blogg.se/
Postat av: mochride

Det ska jag. Framsidan blir den där färgen och baksidan blir mörkblå.

2009-03-08 @ 18:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0