Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Eurovision Song Contest

Då var det avklarat för i år. Det var inte så hemskt som jag hade väntat mig. Det var ganska bra låtar med ändå, men självklart är det ju vissa som man inte alls tycker om. Det var flera stycken som lät som andra låtar eller i alla fall påminde om andra låtar och många kommer nog att spelas ute på dansgolven i sommar.
Egentligen skulle man nästan ha suttit och antecknat lite vad man tyckte om låtarna för nu minns jag typ ingenting av det jag tyckte när jag tittade på det  Jag är i alla fall både nöjd och missnöjd med vinnarlåten. Det  var kul att Norge vann, men jag tycker att låten var överskattad och fattar inte hur han kunde få så mycket poäng! Jag hejade på Island och är glad att de kom så bra till som de gjorde i alla fall. Men de borde ha vunnit, deras låt var mycket bättre.
Sverige kom ju långt ner och det var inte helt oväntat. Jag hade hoppats att vi åtminstone skulle ha hamnat kring de 15 bästa, men jag gillade inte låten särskilt mycket och de gjorde tydligen inte de andra heller.
Vi får väl se hur det går nästa år istället då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0