Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 år!

Så länge har jag och L brevväxlat med varandra. 13 år! Det är halva våra liv! Vi började brevväxla i mars 1997. Känner mig nästan gammal när jag tänker  på hur länge sen det är vi skickat de första breven. I början skrev vi ett eller till och med två brev i månaden. Sen blev det lite färre under gymnasiet och efter att  man börjat jobba och så. Nu blir det bara några brev per år men de är lika efterlängtade ändå. Om jag räknar in alla vykort i de brev jag fått från henne, och förutsatt att jag räknat rätt, så har jag fått 164 brev under de här åren.
Har ingen aning om hur vanligt det är med traditionella brevkompisar nu för tiden. Nu finns det ju mail, Facebook, msn osv. Visst håller vi kontakt via msn och bloggen också till viss del, men det är ändå lite speciellt att få det dr brevet i brevlådan lite då och då. Mycket roligare än att få ett mail.
Vi brukar skämta om att vi fortfarande brevväxlar när vi är pensionärer och sitter på ålderdomshem. Det skulle vara kul. Jag hoppas i alla fall att vi fortsätter åtminstone några år till.

Kommentarer
Postat av: Lola

Ja det är riktigt länge det! Vi kommer säkert fortsätta många år framöver. Det kanske är riktigt inne igen rätt som det är, alternativt att man får mer ro att skriva brev längre fram. Vilken lång vänskap =0)

2010-04-05 @ 18:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0