Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Åldersnoja?

Kom på här om dan att jag snart blir 27. 27 låter äldre än 26 och jag kände mig nästan lite gammal.  Bara 3 år kvar till man fyller 30 då.  Inte för att det är nån ålder direkt, man är ju fortfarande ung när man är 30, men ändå. Det har gått så fort de senaste året. Det är 8 år sen jag gick ut gymnasiet, och hela 11 är sen jag slutade högstadiet. Räknar man upp det så där så känner jag mig ju gammal. Men jag blir ju ändå "bara" 27. Det är ju inte så mycket egentligen. Men nu är man ju vuxen på riktigt. Att ha bildat familj och nästan pluggat färdigt ger lite mer vuxenpoäng. Jag får väl glädja mig åt mitt ungdomliga utseende, speciellt när jag blir ännu äldre. För jag ser tydligen ut att vara ungefär 4-5 år yngre än vad jag är. Förra sommaren var det till och med en som trodde att jag var kanske 19-20 och då var det bara nån månad kvar innan jag fyllde 26. När jag var 23-24 fick jag några gånger höra att jag såg ut att vara 16-18. Nu är det väl inte alltid så kul, men det kan ju bli det sen.
Och på tal om ålder så var det nån som sa att farmor låter mycket äldre än mormor, och det tycker jag också.

Kommentarer
Postat av: Mari

Sv: Ja, att ha mardrömmar är inte kul! Jag hade också dmardrömmar efter att jag såg Scream när jag var typ 10 år. Jag kan fortfarande inte ens se Scary Movie när han är med, fast det är en parodi haha

Ha en bra dag!

2010-04-14 @ 14:29:04
URL: http://coventina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0