Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Första träffen med föräldragruppen

I går var vi på den första träffen med föräldragruppen. I vanliga fall börjar de med den när barnen är kring 2 månader men nu har det ju var svininfluensan så de sköt upp det och nu är våra bebisar mellan 4,5-6 månader. Det var trevigt att komma iväg och träffa lite andra föräldrar och se deras bebisar. Jag tror att bebisarna tyckte det var lite intressant också. M satt och tittade mycket på pojken bredvid oss och han tittade på oss, De andra bebisarna hade också lite koll på varandra och en av dem var så glad och skrattade nästan hela tiden. De var väldigt lugna allihopa, till och med M som egentligen brukar sova den tiden. När vi skulle hem hann jag bara lägga ner henne i vagnen och sen slocknade hon.
Nästa träff är om några veckor. Fick förresten höra att det finns lite Norrbotten i min dialekt. Det var en i personalen som sa det, tyckte det fanns lite spår av pitemål i mitt sätt att prata. Jag har ingen aning om hur det kmmer sig. Vad jag vet har jag inte ens släkt i Puteå.

Kommentarer
Postat av: Nina

Men nu blir det inte att flytta, även om jag vill.... Det går ju tydligen inte...



Norrbotten i din dialekt kommer från C! :)

2010-04-07 @ 10:04:05
Postat av: Mochride - mitt hjärtas röst

Ja, fast hon bor ju långt ifrån Piteå :)

2010-04-07 @ 12:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0