Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Trivial Pursuit

Vi gillar båda två sällskapsspel men har tyvärr inte så många. Just TP har jag spelat många gånger med mamma och pappa, men deras version är från 80-talet så de frågorna är ju inte så aktuella längre. Hade varit kul med en mer modern version.
K hittde faktiskt ett TP till PS2 tidigare i veckan och vi har spelade det ikväll. Det var riktigt roligt och blir säkert ännu roligare om man är några fler. En del frågor var jättelätta medan man inte hade en aning om vad som var svaret på andra. K vann som vanligt. Han måste vara bäst i alla spel vi spelar. Jag blir så irriterad när vi spelar nåt och han vinner, oftast ganska ordentligt också. Men ikväll var jag inte en så förlorare i alla fall. Och det gick huffsat bra för mig även om det hade kunnat gå mycket bättre. En del frågor som jag fick fel på hade jag svarat rätt på om jag bara hade tänkt lite mer innan jag tryckte. Men det var som sagt kul i alla fall. Det här ska vi spela fler gånger och förhoppningsvis med nån annan också blir det lite mer tävling av det.

Kommentarer
Postat av: The one and only Nettan

Här är också två stycken som älskar sällskapsspel och då gärna frågespel. Tyvärr är vi lika dåliga förlorare så lite smågruff blir det i någon minut när en av oss viner. Men vi kan inte låta bli att spela. Förutom monopol då för det går verkligen inte.



Sv: Ja visst är det otäckt att vuxna inte kan ta sitt ansvar. Och så hemska att oskyldiga små barn ska fara illa för att vissa vuxna inte kan förså att barn är barn. Mår illa av sådant.



Ha en bra kväll / Nettan

2010-04-04 @ 23:52:34
URL: http://rosadrakar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0