Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

District 9

Vi laddade upp med chips och salta pinnar och såg en film som heter District 9. Början var jättedålig och jag ångrade nästan att jag hade hyrt den, men det blev lite bättre och efter ett tag blev filmen ganska bra och ganska spännande. Men det hade kunnat vara mycket bättre och mycket mer spännande. Det var inte riktigt som jag trodde att det skulle vara.

Drygt 20 år har gått sen utomjordingar kom till jorden och människorna förberedde sig på ett fientligt möte som aldrig blev av. Utomjordingarna blev istället flyktingar och placerades i tillfälliga hem i District 9. Nu har människornas tålamod tagit slut och ansvaret för utomjodingarna har flyttats över på MNU. Men företaget har inget intresse för utomjordingarnas välbefinnande och kan tjäna stora pengar om de får utomjordingarnas vapen att fungera. Men det krävs utomjordiskt DNA och alla försök har därför misslyckats. 
Utomjoringarna ska flyttas till ett nytt läger och en av MNU:s fältarbetare, Wikus van der Merve utlöser av misstag ett utomjordiskt virus som börjar förändra hans DNA. Han blir nyckeln till att få de utomjordiska vapnen att fungera och blir snabbt den mest jagade mannen i hela världen. Det finns ingenstans där han kan gömma sig, förutom District 9.

Kommentarer
Postat av: Geaa

Hallå! :)

Svara gärna på dagens fråga i min blogg:

"Vilken är din favoritglass?"

Kram! :)

2010-08-10 @ 01:24:20
URL: http://geaa.blogg.se/
Postat av: awwiee

Ta chansen o bli dagens blogg på min blogg sötnosen. Pusssis ;*

2010-08-10 @ 03:01:05
URL: http://duhittahit.blogg.se/
Postat av: neda

hejhej :D allt bra ?

2010-08-10 @ 10:59:10
URL: http://bluephotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0