Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Förlåt, men jag måste....

Jag måste få avreagera mig lite igen, och nu har det inte ens hänt mig själv. En vän till mina föräldrar var ute med sina hundar på en promenad på en stig i ett litet parti mellan ett bostadsområde och en skogsväg när det kommer tre hundar springande. Det har väl egentligen ingen betydelse vad det var för hundar men det var en siberian husky, en golden och en till som hon inte visste vad det var för nåt. De stället sig framför henne och hennes hundar och skäller och skäller. Till slut kommer ägaren och säger bara helt lugnt "jaså, är det här ni är?" Vad f....
"Jaså är det här ni är?" Hur kan man bara göra så? Man släpper iväg hundarna helt utan uppsikt och reagerar inte mer än så där när man hittar dem. Jag hade blivit så jävla förbannad om det hade hänt mig. Jag fattar inte att det finns såna hundägare som har så lite respekt för andra, dessutom är det väldigt ansvarslöst! Hur kan man tänka att bara för att min hund är så snäll så händer det inget? Hur kan man veta att den person eller hund man möter är lika snäll? Hur kan den man möter veta att hunden är snäll? Och hur kan man förutsätta att det inte gör nåt att en vilt främmande hund springer fram från ingenstans? Jag lovar att oavsett om man har hund eller inte så är det inte särskilt uppskattat.

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Jodå, klart att fest även är när man är nykter :)

2010-08-08 @ 18:32:28
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0