Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Imorgon börjar allvaret

Imorgon blir en väldigt lång dag. Jag ska lämna M på förskolan kring 9, åka med bussen till Umeå kl 10 och kommer inte hem igen förrän kring kl 19. Vi har den första föreläsningen imorgon. Introduktion till kursen och en lätt start. Vi ska ha en ganska sträng men ändå väldigt bra lärare. Jag gillar att hon är så välorganiserad.
Man behöver aldrig undra vad som händer nästa gång eller hur momentet kommer bli för det skriver hon tydligt i ett kompendium som hon delar ut första gången.
Jag kommer vara lite nervös när jag kommer dit men jag känner till både byggnad och sal så jag vet var jag ska i alla fall. Och det är ju bra. Det kan vara lite stressigt att försöka hitta till en sal som man inte vet var den är. Och så är det ju det där med att hoppa in i en klass på 40 studenter där alla känner varandra. Men det kommer gå bra, de är säkert jättesnälla allihop. Det är bara jag som hakar upp mig och stressar i onödan. Jag är ju så bra på det.
Jag har ju varit hemma så länge nu så det känns lite spännande att komma ut i verkligheten och plugga igen. Men det ska som sagt bli kul att skriva uppsatsen och jag tror att det kan bli riktigt bra.
Jag hade velat fixa lite innan skolan börjar, men det har jag inte hunnit med så jag ser ju ut som jag gör. Men har i alla fall nya häftiga skor. Jag skulle haft en ny mobil också men paketet har fastnat nånstans på vägen. Fick avin idag men det fanns tyvärr inget paket att hämta. Förhoppningsvis får jag den på onsdag. Längtar efter en ny mobil, jag är så less på knappar som inte fungerar och ett alarm som inte går att ställa in.
Boken jag beställde jhar jag inte heller fått men jag tror att den kanske kommer imorgon. Kommer bli en hel del att läsa ur den så jag hoppas att inte den också fastnar nånstans på vägen. Blir också att bänka sig vid datorn och plugga där. Mina ögon kommer vara alldeles fyrkantiga innan den här utbildningen är färdig.


Mina nya skor


Kommentarer
Postat av: Ine Henriksen

Ha en riktigt fin kväll!

2010-08-30 @ 20:23:56
URL: http://inehenriksen.blogg.se/
Postat av: Louise

Kämpa, kämpa! Förstå vad skönt när vi får belöningen; att vara klar med sin utbildning!



Stort grattis i efterskott också!:)

2010-08-30 @ 20:40:43
URL: http://louisen.nu
Postat av: Anonym

trevligt, fina skor du köpte :D

idag har jag varit i skolan & i stan! :D

2010-08-30 @ 21:22:57
Postat av: FIONA - en ointressant vardag

trevligt, fina skor du köpte :D

idag har jag varit i skolan & i stan! :D

2010-08-30 @ 21:23:00
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Postat av: Emma

sv:precis, alla blir så fega..

2010-08-30 @ 21:39:20
URL: http://livelifefool.com
Postat av: Carin

Snygga skor! ;)

2010-08-31 @ 18:38:11
URL: http://nursen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0