Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lite läskigt

Igår kväll avbröts tedrickandet och stickningen av att himlen öppnade sig och det blev ett ordentligt skyfall. Det km några ordentliga åskknallar och blixtar och det var inte så kul att sitta mitt emot balkongdörren och se blixtarna lysa upp världen utanför. Men det slutade ganska fort som tur var.

I morse hände nåt annat läskigt men det var som tur var bara en dröm. Jag drömde om utomjordingar. Vilket ju händer då och då. Jag, K och syrran och några kompisar skulle fara och bada och det var jättehärligt väder och så. Plötsligt kom det stora moln och skymde solen och det var nån som sa nåt on solförmörkelse. Sen kom det fram ett rymdskepp. Det var de utomjordngar som vi blivit varnade för tidigare men som inte kom den gången. Nu var de här och de var ute efter oss. Alla fick lämna badet för att skynda sig hem, vi hade bara tio minuter på oss att ta oss hem och ta reda på det viktigaste.
De hade laserstrålar som de siktade efter oss med och fick man strålen på sig hade de fått fast en och skulle komma för att hämta en. När vi kom hem skyndade vi oss att låsa alla dörrar och stända av tv, radio, dator osv. De kunde spåra oss genom elektriciteten annars. Men ena tvn gick inte att stända av hur många sladdar jag än drog ut så till slut slängde K den på golvet så att den gick sönder.
En av laserstrålarna  fick sikte på mig och jag försökte gömma mig men det var för sent. Vi skyndade oss för att gömma oss i en slags barack eller vad det var som hörde ihop med huset. Utomjordingarna kom efter oss men nu var det inte oss de var te efter längre utan några rymdbarn som var gömda där inne i några sängar. När de fått upp barnen omvandlade alla utmjordingar sig till människor och så skulle de fortsätta leva på jorden som människor.
Jag vaknade flera gånger men fortatte ändå på samma dröm varje gång jag somnade om. Men det var bra att det bara var en dröm  alla fall och att jag sen kunde vakna och gå ut till M och K och äta frukost som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0